Autosalon v Paříži přináší novinku z garáže automobilky Kia. Jedná se o model Ceed ve verzi GT Line, který bude dostupný nejen pro hatchback, ale i pro kombi. Model ProCeed GT Line má tento paket, jak název napovídá, již v základu. Zákazníci mohou vůz objednávat již v prvním čtvrtletí 2019 vč. jedinečné sedmileté záruky (s omezením na 150.000 km).
Interiéru dominuje sportovní sedačky pro cestující na předních sedadlech. Kromě sportovního vzhledu je možné doobjednat přímo sportovní sedačky známé z modelu ProCeed GT či Ceed GT, které poskytují lepší boční vedení. Sportovní zploštělý volant je standardem u všech verzí GT Line a u vozů s automatickou převodovkou jsou pod ním ukryty kovová pádla.
V základu u edice GT Line, můžeme nalézt nejen automatické světlomety a systém bezklíčového vstupu, ale i bluetooth s rozpoznáváním hlasu. O kvalitní hudební podkres se stará aparatura značky JBL Premium. Příplatková výbava nám zde přináší vyhřívání nebo odvětrávání předních i vyhřívání zadních sedaček či bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, které Vás zbaví nepříjemných kabelů. Kromě již zmíněných automatických světlometů můžeme ve voze nalézt i asistenta dálkových světel nebo systém rozpoznání únavy řidiče. Bezpečnost celé posádky zvyšuje i sledování mrtvých úhlů, inteligentní parkovací asistent, případně funkce rozpoznávání chodců.
Sportovněji ražené nárazníky a unikátní litá kola o velikosti 17“ (18“ na přání) podtrhují sportovní vzhled vozidla Ceed GT Line. Podobné tvarování můžeme nalézt na sportovních modelech GT Ceed a ProCeed.
Paket GT Line bude dostupný s několika motory, které již znáte z nabídky automobilky. Základem je zážehový tříválec o objemu 1,0 přeplňovaný turbodmychadlem, který poskytuje maximální výkon 120 koní s točivým momentem 172 Nm. Druhým motorem je vznětový agregát 1,4 T-GDi o výkonu 140 koní s točivým momentem 242 Nm. Vznětové motory jsou k dispozici dva, oba s objemem 1,6 litru a systémem Common-Rail Direct injection. Liší se poskytovaným výkonem, který dosahuje hodnoty 115 nebo 136 koní. Všechny pohonné jednotky je možné kombinovat s manuální převodovkou a pro silnější benzínový a oba naftové agregáty je k dispozici sedmistupňová dvouspojková převodovka. V minulosti jsme měli možnost otestovat Kiu Rio právě s nejmenším motorem 1,0 T-GDi, kde se předvedla v nejlepším světle a ukázala, že při slušné jízdě umí být motor nejen pružný, ale i úsporný.